Положення про Голову ради


Положення про Голову Ради учнівського самоврядування
1.  Статус Голови Ради учнівського самоврядування
1.1. Голова Ради учнівського самоврядування – вища виборча особа учнівського самоврядування школи, представник інтересів та захисник прав учнів. Голова Ради учнівського самоврядування є постійним членом Ради школи.
1.2.           Рішення Голови Ради учнівського самоврядування обов’язкові для виконання всіма учнями школи. Відмінити рішення Голови може тільки директор або посадова особа, яка безпосередньо виконує обов’язки директора.
1.3.           Голова Ради учнівського самоврядування звітує на загальних зборах і звітно-виборчій конференції учнів школи.
1.4.           Ніхто не в змозі позбавити Голову Ради учнівського самоврядування повноважень або обмежити його компетенцію протягом всього строку, на який його було обрано.
1.5.           На уроці Голова Ради учнівського самоврядування є таким самим учнем, як і всі інші.
2.  Компетенція Голови Ради учнівського самоврядування
2.1. Голова Ради учнівського самоврядування має компетенцію приймати рішення:
-     про проведення шкільних заходів та акцій;
-     про організацію дозвілля школярів;
-     з питань, які стосуються діяльності учнівського самоврядування та створених ним комісій;
-     з питань, які стосуються громадської діяльності учнів, їх участі в життєдіяльності школярів;
-     з питань про заохочення учнів та інших осіб засобами, які є в його розпорядженні; про витрату засобів, які є в його розпорядженні.
Рішення та інші дії Голови Ради учнівського самоврядування не повинні йти у протиріччя із законодавством України, Конвенцією про права дитини, Статутом школи.
2.2.         Права та основні обов’язки Голови Ради учнівського самоврядування школи.
2.2.1. Організовуючи учнівське самоврядування, Голова Ради учнівського самоврядування:
-       у триденний термін після свого обрання пропонує учнівській Раді школи для затвердження кандидатури голів центрів учнівського самоврядування;
-       створює центри, контролює їх діяльність та, за необхідності, розпускає їх;
-       призначає та звільнює голів центрів;
-       приймає різноманітні рішення щодо діяльності центрів учнівського самоврядування;
-       організує розробку положень, угод, пам’яток та інших нормативно-правових документів, які стосуються громадської діяльності та дозвілля учнів або благоустрою школи, надає їх затвердження, пропонує учнівській раді школи або оформлює їх своїм рішенням.
2.2.2. Захищаючи права та інтереси учнів, Голова Ради учнівського самоврядування має право:
-       представляти інтереси школярів в Раді школи, а також в районних, державних, різних громадських об’єднаннях та організаціях;
-       пропонувати проекти, програми діяльності учнів школи;
-       робити обгрутовані заяви від імені учнів школи;
-       клопотати дотримування прав та законних інтересів школярів перед директором, адміністрацією, педагогами та батьківським комітетом школи, в інших установах та організаціях.
2.2.3.        Голова Ради учнівського самоврядування має право:
-          бути присутнім на всіх заходах або делегувати на ці заходи своїх представників, а також особисто або через своїх представників брати участь в роботі всіх громадських об’єднань, які діють в школі, дотримуючись при цьому правових та етичних норм взаємовідносин;
-          виступати перед колективами класів спілок, клубів, гуртків, секцій, студій та інших об'єднань в школі зі зверненнями та пропозиціями. Колективи, до яких звернувся голова Ради учнівського самоврядування, забов'язані обговорити рішення або пропозиції голови Ради учнівського самоврядування та дати відповідь;
-          критикувати персонально будь-які вчинки, вислови або дії груп людей в школі, не погоджуватись з думками інших;
-          вносити пропозиції стосовно поліпшення життєдіяльності школи.
2.2.4.        Голова Ради учнівського самоврядування має виключні права:
-       накладати вето на рішення учнівської Ради школи;
-       спільно з директором школи у виключних випадках звільняти від обов’язків увесь склад учнівської Ради школи.
3. Взаємодія голови Ради учнівського самоврядування з директором школи та органами самоврядування школи
3.1. Взаємодія Голови Ради учнівського самоврядування з учнівською Радою:
3.1.1. Голова Ради учнівського самоврядування взаємодії з учнівською Радою в планування та організації життєдіяльності учнівського колективу, в підготовці нормативно-правових документів школи, статутів, положень, угод тощо).
3.1.2.        Голова Ради учнівського самоврядування бере участь в роботі учнівської Ради, в обговоренні питань сесії, вносить пропозиції,
критичні зауваження та рекомендації Раді, що стосуються
життєдіяльності школи, класів, груп учнів або персонально школярів.
3.1.3.      Голова Ради учнівського самоврядування зобов'язаний спостерігати за роботою учнівської Ради школи.
3.1.4.      Голова Ради учнівського самоврядування не має права втручатися у внутрішні справи, а також в процедурні питання діяльності Ради.
3.2.            Голова Ради учнівського самоврядування школи систематично взаємодіє з директором школи, обговорює проблеми діяльності учнівського колективу школи та особисті проблеми шкільного життя.
3.3.            Голова Ради учнівського самоврядування може виступати на педрадах, батьківських зборах, засіданнях батьківського комітету, Ради школи зі зверненнями, пропозиціями зі взаємно цікавих питань, пропонувати свої проекти та програми.
4. Вибори Голови Ради учнівського самоврядування
4.1.            Голова Ради учнівського самоврядування обирається з кількості учнів 8 – 11 класів прямим таємним голосуванням строком на два роки або відкритим голосуванням делегатами звітно-виборчої конференції учнів школи.
4.2.            Для проведення виборів та спостеріганням за ходом виборчої кампанії учнівською Радою школи створюється виборча комісія, яка працює відповідно до Положення про виборчу комісію з виборів голови Ради учнівського самоврядування школи, і приймається учнівською Радою школи. Комісія починає свою роботу після затвердження відповідного Положення та складу. Комісія готує Положення про вибори голови Ради учнівського самоврядування школи, в якому визначаються строки та порядок проведення виборів, правила ведення передвиборчої кампанії та інші принципові моменти виборів. Це Положення теж займається Радою школи при узгодженні з директором школи та діючим головою Ради учнівського самоврядування, і не може суперечити Статуту школи та Положенню. Ніхто не має права втручатися в роботу виборчої комісії після того, як ця робота розпочалася. Результати роботи виборчої комісії так само, як і результати виборів, підводяться на сесії учнівської Ради школи.
4.3.            Організація передвиборчої кампанії:
4.3.1.      Передвиборча кампанія організується кандидатом та його помічниками та здійснюється засобами виключно усної та художньої агітації.
4.3.2.      Виборча комісія організує масові зустрічі кандидатів та спостерігає за дотриманням етичних норм ведення передвиборчої кампанії.
4.3.3.      У випадку грубих порушень цих норм кандидата у Голови Ради учнівського самоврядування рішенням учнівської Ради може бути виключена зі списку кандидатів в Голови Ради.
4.3.4.      За ходом передвиборчої кампанії можуть спостерігати громадські групи спостерігачів, представники кандидатів.
         затвердження та внесення змін і доповнень до Положення і програми учнівського самоврядування;
         вибори голови учнівського самоврядування;
         розгляд і затвердження звітів ради;
         прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію учнівського самоврядування;
         оцінка діяльності учнівського самоврядування та його органів.
4.4. В період між зборами вищим виконавчим органом є Рада учнівського самоврядування.
4.5. Голова учнівського самоврядування здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною, координує роботу центрів, проводить засідання Ради учнівського самоврядування навчального закладу.
4.6. Голова учнівського самоврядування, його заступник, голови центрів обираються на загальношкільних зборах, які проводяться один раз на рік шляхом голосування. Кандидат вважається обраним на посаду, якщо за нього проголосували простою більшістю голосів.
4.7. Голова ради учнівського самоврядування підписує угоду про
співробітництво з адміністрацією навчального закладу, батьківським комітетом.
4.8. Голова учнівського самоврядування має право:
-        укладати угоди від імені Ради;
-        скликати позачергові збори Ради за ініціативою одного з членів Ради;
-        представляти інтереси Ради у відносинах з іншими об’єднаннями, установами, громадянами;
-        затверджує Статут, положення, інші документи;
-        у межах своєї компетенції давати розпорядження і доручення, обов’язкові для всіх членів Ради;
-        здійснювати контроль за виконавською дисципліною, координувати роботу центрів, проводити лінійки, засідання шкільної Ради, збори учнівського самоврядування.
4.9.Рада учнівського самоврядування складається із представників органів самоврядування класних колективів активних, дисциплінованих учнів.
4.10. До складу Ради учнівського самоврядування входять Голови учнівського самоврядування, його заступник, голови центрів.
4.11. До компетенції Ради належить:
-        представлення та захист інтересів Ради та його членів у взаєминах з іншими організаціями;
-        керівництво громадською діяльністю Ради в межах компетенції, яка визначається зборами;
-        відповідальність за ведення та збереження документації;
-        скликання загальних зборів, затвердження їхнього порядку денного;
прийняття рішень про входження Ради до інших громадських об’єднань і вихід із них;
-        затвердження символіки учнівського самоврядування.

Рада проводить свої засідання один раз на місяць. Рада узгоджує роботу спеціалізованих центрів, що створюються за окремими напрямками діяльності. До складу учнівського самоврядування входять такі центри самоврядування: міністерства
4.12. Центри самоврядування є структурними елементами системи учнівського самоврядування. Це добровільне об’єднання учнів, яке формується на початку навчального року з числа учнів навчального закладу у залежності від інтересів дітей. Кількість центрів самоврядування визначається виходячи з основних напрямків роботи школи, інтересів учнів.
Мета центрів – розвиток інтересів і творчих здібностей школярів, формування активної життєвої позиції.
Планування роботи центр здійснює самостійно виходячи з основних положень річного плану розвитку школи та традицій, що склались. Затвердження плану роботи проводиться на зборах центрів самоврядування.
Для керівництва та організації роботи центру створюється Рада центру, до якої, як правило, входить не більше одного представника від кожного класного колективу.
Рада центру обирає свого лідера, який керує роботою. Голова центру входить в раду. Голова центру звітує про виконану роботу на засіданні Ради.
Рада центру збирається не менше одного разу на місяць для планування і координації подальшої роботи. Координацію та педагогічне консультування здійснює педагог-наставник.
4.13.         Центр може бути утвореним не менше, ніж із трьох членів Ради. Голову центру обирають відкритим голосуванням із членів центру.
4.14. Голови центрів очолюють напрямки діяльності самоврядування навчального закладу, планують щоденну роботу, проводять спільну роботу з консультантами, координують та контролюють роботу центрів, звітують перед учнями начального закладу про роботу напрямку не рідше одного разу в два місяці.
4.15. Заступник Голови Ради здійснює роботу щодо активізації діяльності центрів, контролює виконання рішень засідань шкільної роботи, здійснює оформлення матеріалів. У разі відсутності голови виконує його обов’язки.

5. Символіка
5.1. Прапор .
Прапор – офіційний відмітний знак об’єднання, опис якого фіксується в установчих документах.
Прапор школи:


Новый рисунок
Жовтий колір – колір степу,
Малиновий – символ козацького краю,
Блакитний – символ мирного неба.


Галстук 5 – 11 класів:
галстук
5.2. Герб .
Герб – емблема, відмінний знак, поєднання предметів, котрим надається символічне значення, що виражають певні традиції власника.
Новый рисунок (1)Емблема для учнів 1 – 4 класів:

Жовтий колір – колір степу,
Малиновий – символ козацького краю,
Блакитний – символ мирного неба.
Орел – символ сили та свободи,
Книжка – мудрість та знання,
СШ- Степненська школа

5.3. Гімн навчального закладу.
Гімн – офіційна урочиста пісня, яка нарівні з гербом і прапором символізує певну суверенну єдність. Гімн навчального закладу затверджений в установчих документах навчального закладу.
ГІМН ШКОЛИ
Слова: Т.О. Кухаржишина
Музика: Л.А. Савченко
Кожного ранку нас зустрічає
Школо Степненська – рідний наш дім.
Знаннями і вмінням, здобутками в спорті
І радісним сміхом завдячуємо їй.

ПРИСПІВ:
Школо, Степненська школо,
Ти – наша гордість, наша честь,
Школо, Степненська школо,
Ти альма – матер наших сердець.

Дужими й мужніми в школі зростаєм,
В ногу із часом завжди ми ідем.
Село наше рідне і школу Степненську
Ніде і ніколи не підведем.

ПРИСПІВ.

6. Порядок про внесення змін та доповнень до Положення
6.1. Зміни та доповнення до цього положення вносяться за рішенням загальних зборів.
7. Порядок припинення діяльності учнівського самоврядування
7.1. Припинення діяльності самоврядування відбувається через реорганізацію або ліквідацію відповідно до чинного законодавства
7.2. Реорганізація учнівського самоврядування за рішенням загальних зборів, якщо за неї проголосувало не менше 2/3 членів учнівського самоврядування, присутніх на загальних зборах. При цьому всі права та обов’язки учнівського самоврядування переходять до правонаступника.
7.3. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію учнівського самоврядування, створює ліквідаційну комісію.
Положення
Про вибори Президента школи та членів шкільного парламенту
Загальне положення
1. Вибори Президента школи проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні.
2.   Виборчий процес здійснюється на засадах вільного рівноправного висування кандидатів 8 – 10 класів.
3.  Вибором Президента школи є загальним: право обирати мають учні 5 – 11 класів школи.
4.       Вибори Президента школи є рівними: кожен виборець має один голос.
5.   Голосування на виборах має бути таємним.
6.   Право висування кандидата в Президенти школи мають 8 – 10 класи. Клас може висувати кількох кандидатів у Президенти.
Організація та проведення виборів
1. Для проведення голосування створюється виборча комісія.
2. Виборча комісія:
а) складає списки виборців;
б) встановлює форму виборчого бюлетеня;
в) проводить реєстрацію кандидатів у Президенти;
г) встановлює результати виборів і оголошує їх.
Передвиборна агітація
1.              Учень, який зареєструвався кандидатом у Президенти, має право вести передвиборну агітацію.
2.               Кандидат за допомогою ініціативної групи:
-                    повинен випустити рекламний плакат із власною фотографією;
-                    підготувати передвиборчу програму не більше як одну сторінку тексту;
-                    може здійснювати інші агітіційні заходи (крім насильства ).
-                    Права кандидата у Президенти під час проведення агітаційної компанії:
-                    У будь-який час відвідувати той клас, у якому кандидат планує провести агітацію.
-                    Проводити агітаційну роботу на перервах та в позаурочний час.
4. Повідомлення про обрання Президента оголошується Головою виборчої комісії на загальношкільній лінійці.
5. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них брало участь 50% учнів школи.
6. Президент обирається строком на 2 роки.
7. Якщо два і більше кандидатів набрали однакову кількість голосів, проводяться повторні вибори.
Положення про загальну конференцію навчального закладу
1. Загальні положення
1.1. Загальна конференція навчального закладу є вищим органом шкільного самоврядування.
1.2. Конференція проводиться не рідше одного разу на два навчальні роки. 1.3. Конференція вважається повноправною, якщо присутні не менше 1/3 кількості делегатів від учнів, батьків, педагогів та шкільних працівників працівників.
2. Представництво на конференції
2.1. В роботі конференції беруть участь представники всіх категорій суб’єктів загальноосвітнього процесу і робітників навчального закладу.
2.2. На конференцію обираються делегати від всіх суб’єктів життєдіяльності навчального закладу. Право делегувати своїх повноважних представників на конференцію мають:
-        колективи класів другого ступеня школи по 1 – 2 представника від 5 – 9 класів;
-        колективи класів третього ступеня школи по 2 – 3 представника від 10 – 11 класів;
-        педагоги навчального закладу члени педагогічної ради;
-        батьки учнів по 1 – 2 представника кожного класу;
-        група господарчо-технічного і обслуговуючого персоналу 3 представники;
-        директор навчального закладу та його заступники є учасниками загальної конференції з правом вирішального голосу.
2.3. На конференції мають право бути присутніми всі учасники діяльності навчального закладу (педагоги, учні, батьки), також представники управління освіти та запрошені для участі в конференції гості з правом другого голосу.
3. Представництво на конференції
3.1.       Делегатами конференції вважаються повноважні представники від колективів та груп, обрані відповідно до норм представництва.
3.2.       Кожний делегат, який представляє групу, що його обрали, має один вирішальний голос. Будь-яких порушень при голосуванні не допускається.
3.3.       Учасники конференції, які не входять до нормативної кількості представників від колективів педагоги, учні, батьки, інші учасники навчального процесу та гості закладу мають на конференції право дорадчого голосу: можуть брати участь у роботі, виступати, агітувати, вносити пропозиції тощо., але в голосуванні з прийняття рішень участі не беруть.
4. Проведення конференції
4.1. Ініціювати проведення конференції можуть: Рада школи, адміністрація навчального закладу, педагогічна рада, батьківський комітет. Учнівська Рада, а також ініціативна група, яка складається не менш, ніж з п’яти членів педагогічної ради, учнівських та батьківських співтовариств.
4.2. З метою підготовки загальної конференції навчального закладу створюється оргкомітет або робоча група, яка визначає строки, проблематику та порядок проведення конференції, розробляє її змістовні аспекти, інформує про це громадськість та всіх зацікавлених осіб, організує підготовки основних виступів, роботу секцій, готує приміщення, матеріально-технічне забезпечення конференції, проводить інші організаційні заходи щодо її підготовки.
4.3. Для ведення конференції з числа її учасників обирається Голова.
4.4. Для оперативного вирішування організаційних питань на конференції
може бути обраний секретаріат, мандатна комісія, прес-група та інші робочі
органи конференції.
5. Компетентність загальної конференції та регламент прийняття рішень
5.1.      Загальна конференція має право прийняти рішення з будь-яких питань навчального процесу, які не є компетенцією педагогічної ради або адміністрації навчального закладу. Конференція може мати право надавати рекомендації педагогічній раді та адміністрації навчального закладу.
5.2.      Конференція обирає Раду школи, приймає Статут та вносить необхідні зміни та доповнення, заслуховує звіти директора школи, голови та членів Ради школи, схвалює, не схвалює їхню діяльність, приймає рішення, які стосуються розвитку школи, організації її життєдіяльності, створює постійні або тимчасові комісії, надає їм повноваження тощо.
5.3.           Рішення конференції вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше, ніж половина присутніх делегатів від учнів, батьків, педагогів та шкільних працівників, за умови що конференція має право приймати це рішення.
5.4.           Про рішення, які прийняла конференція, оперативно інформуються всі учасники навчального процесу учні, батьки, працівники навчального закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар